آبچکان

معرفی انواع آبچکان کاربرد آنها

آبچکان

معرفی انواع آبچکان کاربرد آنها

بین تجهیزات مختلف در آشپزخانه، آبچکان ظروف یک کالای مهم و کاربردی است. شما در نبود تجهیزاتی مانند ماشین ظرف شویی یا ماکروویو هم می توانید به فعالیت روزمره خود در آشپزخانه ادامه دهید

اما بدون شک آبچکان از آن محصولاتی است که نبودش را به شدت احساس می کنید . در واقع این وسیله کاربردی، باعث می شود تا ظرف های شما با سرعت بیشتری خشک شوند. بعضی مواقع ممکن است که فضای کافی برای قراردادن این وسیله میسر نباشد، در چنین شرایطی هم راهکارهایی برای رفع مشکل شما وجود دارد که در ادامه به آن ها هم می پردازیم.

آبچکان جز آن دسته از تجهیزاتی است که باعث افزایش نظم و ترتیب در آشپزخانه می شود. سایز ها و مدل های گوناگونی از این محصول وجود دارد تا شرایط متفاوت در کنار انواع سینک از آن استفاده کرد. کاربرد آبچکان شامل مواردی نظیر افزایش سرعت خشک شدن با بهبود گردش هوا و ایجاد فضایی برای قرار گیری ظرف های خیس است. با وجود این محصول، تمام قابلمه ها، تابه ها و سایر ظروف شما در بهترین حالت خشک می شوند.

آبچکان چیست ؟

با توجه به سبک طراحی آشپزخانه ها و کمبود فضایی که در خیلی از آن ها احساس می شود، آبچکان یکی از بهترین تجهیزات برای سازماندهی سطح کانتر آشپزخانه است. این محصول باعث می شود تا پخت و پز و شست و شوی ظروف هم بسیار ساده تر از قبل شود.

قرار دادن ظروف در کابینت ها به صورت خیس، ظاهری زشت و پر از لکه به آنها می دهد و در زمان استفاده، باید حسابی زمان بگذارید تا آنها را تمیز کنید. حالا پس از معرفی انواع آبچکان و کاربرد آنها، دیگر نگران این مشکل نخواهید بود.

برای اینکه بتوانید از بهترین مدل این سبد ها برای سینک ظرفشویی خود بهره ببرید باید زمانی را برای مقایسه و بررسی انواع مختلف آن صرف کنید. فراموش نکنید که با استفاده از این محصول، خشک کردن ظروف به کی فعالیت ساده و بدون دردسر تبدیل می شود.

معرفی انواع آبچکان :

اولین قدم برای انتخاب و تهیه سبد آبچکان، انتخاب نوع و مدل آن است. امروزه این سبد ها با تنوع بسیار تولید می شود که انتخاب را برای خریداران ساده کرده است. شما با توجه به فضایی که در آشپزخانه دارید و همچنین با توجه به حجم ظروف خود، میتوانید یکی از این مدل ها را انتخاب کنید :

انتخاب بین این مدل ها، تنها بر حسب سلیقه نیست. شما باید ببینید که کدام سبد آبچکان را می توانید در اطراف سینک ظرفشویی خود نصب کنید. در ادامه به توضیح این مدل ها می پردازیم.

آبچکان بین کابینتی (توکار یا داخل کابینتی)

همانطور که از نام این محصول مشخص است، به طور توکار داخل کابینت نصب می شود. کاربرد آبچکان توکار زمانی است که در آشپزخانه شما، فضای کافی برای نصب در کابینت وجود داشته باشد. از ویژگی مهم این محصول، پنهان کردن ظرف ها و جلوگیری از دیده شدن آن هاست و در انواع مختلفی تولید می شود :

انواع آبچکان

آبچکان استاده پشت پنجره ای

مدل های ایستاده، جز کاربردی ترین سبد های خشک کن ظرف هستند. این محصول زمانی استفاده می شود که امکان نصب آبچکان توکار یا داخل کابینت وجود نداشته باشد. این محصول دو پایه دارد که در اطراف سینک قرار میگیرد و فضای مناسبی برای قراردادن بشقاب، قابلمه، تابه، لیوان، قاشق و چنگال، فنجان و سایر ظروف را فراهم می کند.

آبچکان ایستاده پشت پنجره ای

آبچکان رومیزی

یکی از محبوب ترین مدل سبد های آبچکان، آبچکان رومیزی (کنار سینک) است. این آبچکان علاوه بر کاربردهای فراوان، زیبایی خاصی به فضای آشپزخانه می دهد. انواع مدل های فلزی و پلاستیکی این محصول در بازار موجود است. این آبچکان در کنار سینک ظرف شویی یا بر روی کانتر آشپزخانه قرار می گیرد. در صورتی که بخواهید از این مدل سبد آبچکان بر روی کانتر استفاده کنید، باید مطمئن شوید محصول شما دارای یک سینی باشد. این سینی در زیر سبد قرار میگیرد و علاوه بر جلوگیری از ریختن آب روی کانتر، آن را به سمت خروجی سینک ظرف شویی روانه می کند.

آبچکان رو میزی کنار سینک

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *