استیل

استیل اصل آهنربا نگیر

استیل اصل آهنربا نگیر تجهیزات آشپزخانه آبچکان

استیل اصل آهنربا نگیر یا فولاد یکی از مهم ترین آلیاژ هایی است که امروزه در ساخت تجهیزات آشپزخانه، یراق آلات آشپزخانه و … به کار می رود. اگر محیط اطراف خود را نگاه کنید متوجه می شوید بسیاری از لوازم اطراف شما از آلیاژ استیل می باشد. این آلیاژ در زندگی بسیاری از ما کاربرد فراوانی دارد. استیل علاوه بر کاربرد خود از دسته آلیاژ های ارزشمند تلقی می شود. علت ارزش آن هم این است که در صورت اصلی بودن، بسیار مقاوم و با کیفیت خواهد بود. یکی از راه های تشخیص استیل اصل آهنربا نگیر این است که ببینیم جذب آهنربا می شود یا نه ؟! در این مطلب قصد داریم تا کیفیت استیل های مصرفی در تولید تجهیزات آشپزخانه از جمله آبچکان، جا قاشقی و انواع سوپری کابینت و … را بررسی کنیم.

 

در بسیاری از اوقات پاسخ این سوال که آیا استیل جذب آهنربا می شود یا خیر در زمانی اهمیت دارد که هزینه بالاتری نسبت به متریال های دیگر صرف خرید محصولات استنلس استیل کرده اید و می خواهید اصل بودن آن را تشخیص دهید. پس برای دریافت پاسخ این سوال این مطلب را مطالعه بفرمایید.

چرا اینکه آیا استیل جذب آهنربا می شود اهمیت دارد ؟

بالاتر ذکر کردیم که این آلیاژ علاوه بر کاربرد در تولید تجهیزات آشپزخانه، ارزشمند نیز هست و در زمان فروش نسبت به سایر متریال و فلزات از قیمت بالاتری برخوردار می باشد. به همین علت باید مطمئن باشید که هزینه ای که برای خرید محصول می پردازید، صرف خرید استیل اصل شده است و جنس تقلبی مورد فروش قرار نگرفته است. توجه داشته باشید که متاسفانه امروزه بازار فروش تجهیزات آشپزخانه تقلب زیادی صورت می گیرد و افراد زیادی به فروش استیل غیر اصل می پردازند.

به علت اهمیت خرید استیل اصل بسیاری از افراد در زمان خرید از روش های گوناگونی برای تشخیص استیل اصل استفاده می کنند و یکی از آنها به این روش است که آیا استیل جذب آهنربا می شود یا خیر. اما این روش به صورت کامل درست است و به شما امکان تشخیص استیل اصل از تقلبی را میدهد؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال خود را دریافت نمایید.

انواع استیل و جذب مغناطیسی آن ها

برای رسیدن به پاسخ این سوال که آیا استیل جذب آهنربا می شود یا خیر ابتدا باید انواع استیل را بررسی کنیم. به طور کلی در پاسخ به این سوال باید گفت که جذب مغناطیسی استیل در نزدیکی با آهنربا به دو گونه خواهد بود :

✅ استیل بگیر

✅ استیل نگیر

همانطور که مشخص است منظور از استیل نگیر این است که این نوع از استیل جذب آهنربا نمی شود و بالعکس، استیل بگیر جذب مغناطیسی خواهد داشت. پس در جواب به این سوال که آیا استیل جذب آهنربا می شود یا نه باید گفت که این جذب مغناطیسی از نوع استیل و درصد آلیاژ آنها تاثیر می پذیرد. پس باید توجه داشته باشید تست استیل اصل با آهنربا روش قطعی نیست و برخی از آلیاژ های استیل جذب آهنربا می شوند.

انواع آلیاژ های استیل :

استیل 430

یکی از مهم ترین و پرکاربردترین انواع آلیاژ های استیل بگیر می باشد که البته قیمت نسبتاً بالایی نیز دارد چرا که تحمل دمایی بسیار خوبی دارد و در ساخت انواع ابزار مناسب می باشد.

استیل 420

این نوع استیل هم جذب آهنربا می شود و با این وجود از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد. انواع وسایل آشپزخانه مانند قاشق و چاقویی که در خانه می بینید به طور معمول از این استیل ساخته می شود.

استیل 410

اولین درجه استیل های بگیر محسوب می شوند و نسبتا از مقاومت کمتری برخوردار هستند و به طور کلی با قیمت ارزان تری قابل تهیه و خریداری می باشند. این نوع آلیاژ ها ثابت می کنند که گاهاً استیل نیز جذب آهنربا می شود.

استیل 321

این نوع استیل در دسته گرانترین استیل ها می باشد چرا که علاوه بر داشتن خاصیت ضد زنگ بودن از تیتانیوم بسیار زیادی نیز برخوردار می باشد که موجب می شود تا به نسبت تمامی انواع استیل ها از کیفیت و مقاومت بسیار خوبی برخوردار باشد و در تماس با مواد اسیدی دچار خوردگی و پوسیدگی نشود.

استیل 316 تیتانیوم دار

این استیل نیز از مقدار تیتانیوم خوبی برخوردار می باشد اما از حیث داشتن نسبت ترکیبی متفاومت، از قیمت بهتر و کمتری برخوردار است. این نوع استیل نیز همانند استیل 321 جذب مغناطیسی ندارد.

استیل 316 بدون تیتانیوم

این استیل همچنان در دسته استیل های ضد زنگ محسوب می شود که جذب مغناطیسی ندارد. اما با این وجود به علت نداشتن تیتانیوم به مراتب مقاومت کمتری دارد و در اثر برخورد با مواد اسیدی در دراز مدت دچار پوسیدگی می شود.

استیل 304

این استیل از کاربرد فراوانی برخوردار است و این کاربرد گسترده را به سبب جوش پذیری بالا برخوردار است. در حقیقت کشش این آلیاژ بسیار خوب است و کار جوشکاری را آسان می کند و همچنین جذب مغناطیسی ندارد. از این استیل عمدتاً در تولید تجهیزات آشپزخانه، آبچکان، جا قاشقی، جا اسکاچی، جا ادویه و انواع سوپری کابینت به دلیل خمکاری و جوشکاری های زیاد استفاده می شود.

 

این تقسیم بندی به راحتی به این سوال که آیا استیل جذب آهنربا می شود یا خیر پاسخ می دهد. جذب استیل به آهنربا بر اساس آلیاژ آن است و تنها نوع استیلی که جذب آهنربا نمی شود را با نام های استیل زنگ نزن یا استنلس استیل و یا استیل اصل آهنربا می شناسیم.

چرا استنلس استیل (استیل آهنربا نگیر) جذب آهنربا نمی شود ؟

در ابتدا باید گفت از آنجا که هزینه خرید استنلس استیل بالا می باشد از این روش که آیا استیل جذب آهنربا می شود میتوانید برای تشخیص آن از نوع تقلبی استفاده نمایید. علت این که استیل ضد زنگ جذب آهنربا نمی شود این است که در آلیاژ خود از ترکیبات نیکل استفاده می کند. و همین فلز که البته تاثیر زیادی در استحکام آن دارد موجب می شود که ساختار نهایی این آلیاژ تحت تاثیر دایره مغناطیسی قرار نگیرد.

 

یکی از دلایل اهمیت این سوال تشخیص آبچکان یا تجهیزات آشپزخانه استیل اصل است. از آنجا که برای مثال آبچکان استیل اصل آهنربا نگیر قیمت بالاتری در بازار دارد، تشخیص آن هم اهمیت دارد. به همین دلیل این سوال ایجاد می شود که آیا بدنه آبچکان جذب آهن ربا می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت خیر و اگر محصول خریداری شده شما جذب آهن ربا شد، کالا شما استیل ضد زنگ یا استنلس استیل نمی باشد.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *